APADRINAMENT DE ZONES NATURALS

Activitat d’aprenentatge i servei creant i buscant un geocache.

Els alumnes de 4rt d’ESO de l’INS Duc de Montblanc, hem amagat tres tresors prop de l’Ermita de Sant Genís.

Aquests tresors són per als nens de l’escola Rivo Rubeo i el dia 11 de maig els anirem a buscar plegats!!!!

Els geocaches són tresors que s’amaguen en diferents zones de la terra i dels quals en tenim les coordenades GPS per poder-los localitzar. Actualment hi ha 767.375 “Tesors” amagats per tot el món.

El Geocaching és el fet de buscar geocaches.

Anem a fer un Geocaching plegats!!!!

Hem amagats 3 tresors, aquests tresors contenen joguines que ens ajudaran a explicar-vos la història de Rubí (podreu trobar la pel·lícula que hem fet al bog del projecte verd de l’INS a partir del divendres 6 de maig).

Nosaltres us ajudarem a cercar-los però, on són?

En sortir de l’escola haureu de caminar uns deu minuts fins passar prop de l’ermita, des d’allà agafareu un camí que hi ha a mà dreta i que us porta fins a un bosc, en aquest petit bosc és on trobareu els 3 tresors. N’hi ha un per a cada curs, vosaltres agafareu el contingut del tresor però després hi haureu de deixar alguna cosa significativa per l’escola. També haureu d’explicar si us ha agradat la passejada i si ha estat dificil trobar el caché!!

Caché número 1 per als alumnes de 1r:

Està situat dins el bosc, al peu d’un arbre i té les següents coordenades:

41º 29,574′ N 2º 0,690’E

primer amagatallCaché número 2 per als alumnes de 2n:

baixant una petita pendent que sembla que s’allunyi del bosquet i el trobareu amagat en les restes d’una planta.

Té les següents coordenades: 41º 29,588 N 2º 0,623′ E

amagatall per als nens de segon

Caché número 3 per als alumnes de 3r:

Haureu de caminar una mica més per endinsar-vos al bosquet i el trobareu per les alçades…

Té les següents coordenades: 41º 29,585′ N 2º 0,623′ E

amagatall per als nens de tercer

APADRINAMENT DEL TORRENT DE LES ABELLES

Possibles punts per treballar:

  • Estudi dels arbres, estat de conservació, hi ha esbarzers o enrederares que els perjudiquin, espècie , estudi de la fulla, si hi ha nidació o no, cada grup podria apadrinar un arbre i fer-ne el seguiment.
  • Estudi de les espècies invasores com, la canya americana, els plomalls i els esbarzers.
  • Estudi de la biodiversitat que habita en aquest espai.
  • Neteja i proposta de desbrossament a l’ajuntament del camí de baixada i dels seus voltants. Parlar dels abocament il·legals de residus.
  • Esbrinar què s’hi està construint i quina part continuarà conservant-se com espai natural.
  • Neteja i condicionament del camí per fer-lo agradable al passeig.
  • Estudi de les abelles i els abellerols com a espècie que hi viu en primavera.
  • Refugis de pastor
  • Estudi de la riera, comparar la part rehabilitada amb la part que no ho està, veure quins són els factors que la malmeten, canyes, horts clandestins, abocament d’aigües residuals,  etc..
  • Estudi de la part de la riera on hi ha aigües freàtiques ( fins el pont de can Fatjó) quines espècies hi habiten, fer un estudi fotogràfic de com millora la riera amb la renovació, com és un bé per la societat. Unim tecnologia i societat.
  • Plantació “Dia de l’arbre”

ITINERARI DE NATURA DE CAN XERCAVINS
Ciències naturals 1r d’ESO L’itinerari de Can Xercavins és un agradable passeig per una de les zones més interessants i riques del terme de Rubí. Can Xercavins  manté encara els trets característics del paisatge vallesà: masies amb grans extensions de conreus de secà intercalades entre franges forestals. Tot plegat de gran interès per la seva riquesa natural i cultural. La confecció d’aquest itinerari ha estat possible gràcies a les facilitats donades per la família Xercavins i el CEPNA de Rubí

Recorregut (4010 m): Castell de Rubí- Can Xercavins- Bosc de Can Feliu- Castell de Rubí OBJECTIUS

  • Entendre el paisatge com a resultat de la interrelació entre l’home i el medi.
  • Conèixer els diferents arbres presents a la zona i saber distingir els autòctons dels plantats per l’home
  • Conèixer els arbres inclosos en el Catàleg de patrimoni de Rubí com a arbres monumentals
  • Saber distingir un bosc d’una arbreda
  • Conèixer els usos tradicionals dels arbres de la zona
  • Entendre el bosc com un ecosistema i saber distingir els diferents estrats de vegetació
  • Saber identificar diferents plantes amb guies naturalístiques
  • Saber identificar plantes fent servir una clau dicotòmica
  • Prendre diferents mesures de temperatura i humitat i saber treure conclusions a partir d’aquesta informació
  • Saber distingir diferents ambients al llarg del recorregut
  • Considerar la fauna com a part integrant dels ecosistemes
  • Saber interpretar  petjades i rastres dels mamífers més habituals.
  • Conèixer els diferents hàbitats per a la fauna local.
  • Reconèixer la presència de diferents ocells pel cant i per la seva observació
  • Interpretar el mapa de l’itinerari
  • Adonar-se  dels problemes derivats de l’acció transformadora de l’home sobre els espais naturals (pèrdua de valors ecològics, estètics, culturals, etc.).
  • Adquirir una actitud respectuosa envers el medi natural i la fauna que hi viu.
  • Treballar en equip i practicar el diàleg, la tolerància i el pluralisme en les relacions personals i de grup.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Bloc a WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: